Aquest decret defineix l’estructura del currículum que inclou, com a novetat, les competències clau i el perfil competencial de sortida, que concreten les finalitats educatives d’aquestes etapes. També incorpora nous elements curriculars per al desplegament de les àrees i matèries: competències específiques, criteris d’avaluació, sabers i situacions. Així doncs, el nou currículum aprofundeix en l’enfocament competencial per tal d’aconseguir un aprenentatge amb sentit i profund.
Les principals novetats són les següents:
- Els sis vectors de l’educació bàsica, aquelles idees que assenyalen la direcció en què el currículum vol impulsar el sistema educatiu: l’aprenentatge competencial, la perspectiva de gènere, la universalitat del currículum, la qualitat de l’educació lingüística, el benestar emocional i la consciència global i la ciutadania democràtica.
- L’enfocament competencial, que combina continguts de les matèries amb capacitats personals per resoldre situacions problemàtiques. L’avaluació és en consonància amb aquest model.
- La possibilitat d’establir àmbits per impartir de forma integrada diferents àrees i matèries.
- La capacitat dels centres per gestionar autònomament una fracció de l’horari escolar i treballar a partir de projectes globalitzadors.
- Preparació per al seu itinerari formatiu posterior i acompanyament en el desenvolupament personal i social.
- S’elabora un sol decret per a l’educació bàsica incloent les dues etapes educatives, que constitueixen una sola unitat, més enllà de les especificitats pròpies de cadascuna.
DECRET 175/2022, de 27 de setembre, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació bàsica.
També
DECRET 171/2022, de 20 de setembre, d’ordenació dels ensenyaments de batxillerat.
Un web amb una guia específica i recursos que es van actualitzant.